Svar på frågor..

Använder du några speciella produkter i ditt hår?
Nej, skulle faktiskt inte påstå att jag gör det, mer än att jag använder plattångskydd när jag plattar mitt hår (Studio Hot Straight) och ibland använder jag Saltvattensspray som du kan köpa på H&M :)

Har du utlänska rötter?
Nej, jag är helsvensk!

Var bor du?
Jag bor med min mamma i en liten by mellan Malmö och Lund, Åkarp. Och med min pappa bor jag i Lomma.

Favoritplagget i sommar?
Hmm.. mycket mycket svår fråga.. Men skulle nog ändå säga gladiatorsandalerna och tupbikinin!

Bästa skönhetstips?
Jag tycker att en sommarbränna gör alla fräsha!

Favoritsida för shopping på nätet?
Skulle nog säga nelly.com , då jag inte shoppar så värst mycket på nätet :P

Den bästa bok du läst ?
Läser inprincip aldrig böcker mer än i skolan, men förra året när jag var i Kroatien på en 2 veckors semester med familjen så blev det väldigt mycket tid över, och då läste jag två böcker, 1an av Pojken som kallades Det och 2an!

Favorit tv-serie och film ?
Min favorit tv-serie är ju absolut Sex and the City och min favorit film.. hm den är riktigt svår den frågan, gillar väldigt många filmer men mest romantiska kommendier, tjejfilmer och sådanna sorgliga som man gråter av, älskar sånna. Men kan nog inte peka ut någon precis så, men gillar Forrest Gump, Blood Diamond, Honey och mååånga fler!

Har du några syskon ?
Japp, jag har tre systrar! Frida som är min storasyster på 17 år, hon är min biologiska syster eller vad man säger? Sen har jag Hanna, som fyller 5 år om en vecka, det är pappas och hans frus dotter. Och Sen har vi Ella, som är 2 ½ år, det är mammas och hennes sambos dotter :)

Vad använder du för smink ?
Till vardags brukar jag inte sminka mig alls, tar lite mascara på övre ögonfransarna men inte mer än så. Till fest däremot brukar jag använda Kastanjevatten först och främst, lite puder för att bli av med det glansiga i ansiktet och lite foundation under ögonen. Sedan brukar jag använda mycket ögonskugga, mascara på övre ögonfransarna och lite rouge :)

Hur mkt väger du? ( ser otroligt smal ut så förstår inte varför du får ångest)
Jag väger något enstaka kilo under 60. Men avrundar uppåt idag, ingen större skillnad ändå ju :P Tack så mycket iallafall :)

Shoppar du mkt?
Lite från och till.. Ibland kan pengarna ta slut på ett vips, och ibland lyckas jag hålla i dem ett tag längre. Men skulle nog inte säga att jag är shopping galen, men om jag har råd så shoppar jag mer än gärna, och det är absolut det jag lägger en av de största summorna pengar på.

Använder du ofta högklackat?(vfr eller vfr inte?)
Nej jag använder det inte så ofta, mest för att jag inte känner mig bekväm i det. Det är lätt snyggast med högklacka dock! Men jag vet inte, det får mig att bli så himla lång (är redan 171cm) så jag känner mig klumpig i det skulle jag tro :(

Vart ska du gå sen i gymnasiet :) ?
Jag har sökt in på Polhemskolan i Lund, och ska gå Frisörlinjen där hade jag tänkt :)

Berätta om kärlek o sådant.
Det är svårt att svara på en så "stor fråga", finns inte direkt något att säga mer än att kärlek är komplicerat och olika från person till person. Men de bra stunderna är väldigt väldigt bra och de dåliga stunderna är förjävliga!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad har man kastanje vatten till ?

2009-06-05 @ 12:42:07
Postat av: julia

svar till anonym: Det är "brunt vatten" som man tar på en bummulstuss och sedan i ansiktet. Det ger dig en "bränna" i ansiktet efter bara 10 sekunder. Och det ser jämt och fint ut tycker jag (olika från hud till hud), Det går att tvätta bort och vattnet lägger sig inte som smink gör på huden, utan de sjunker in och syns inte ett dugg mer än att du får litta färg :) 90 kronor på Kicks eller Åhléns (finns säkert fler ställen) :)

2009-06-06 @ 10:37:06
URL: http://juliaolssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

aha okkej men om man e riktigt riktigt vit kan man ta de så de nt blir gult ?

2009-06-06 @ 12:36:38
Postat av: Johanna

haha läste också pojken som kallades det när jag var i kroatien =(

2009-06-06 @ 17:44:41
Postat av: svar till anonym:

jag vet inte, har aldrig varit så kritvit så att jag behövt prova haha ;P

2009-06-06 @ 19:54:22
URL: http://juliaolssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0